Liikennepalveluiden laatulupaus

Liikennepalvelut

Toimintamme käsittää henkilöliikenteen 9-68 hengen linja-autoilla sekä kaksi kappaletta kahdeksan hengen taksiautoa. Ajamme koulukuljetuksia Pietarsaaressa, Pedersöressä, Uusikaarlepyyssä sekä Luodossa ja yhdysliikennettä Pietarsaaren ja Pännäisten rautatieaseman välillä. Lisäksi ajamme huoltoliikennettä Pietarsaaressa ja Luodossa.

Suuri osa liikenteestämme on tilausajoa ympäri Suomea, Ruotsia ja Viroa, mutta ajamme myös muihin Baltian maihin sekä Keski-Eurooppaan. Tarjouspyynnön voi jättää puhelimitse numeroon 06-724 8716 tai täyttämällä lomakkeen täällä.

Tilausliikenteen lisäksi järjestämme myös itse matkoja: matkoja maailmantähtien konsertteihin, teatterimatkoja sekä päivä- tai yöpymismatkoja nähtävyyksiin, pääasiassa kotimaassa, mutta myös naapurimaihin. Lisätietoa löydät täältä.

Työskentelemme sen eteen, että liikenne voisi sujua mahdollisimman sujuvasti, onpa kyseessä sitten nopea matka kaupungin rajojen sisällä tai pitkä tilausajo. Yritämme laittaa kynnyksen mahdollisimman matalalle palautteen antamiseen, voitkin olla meihin yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse.

Tietoa palveluista ja muuttuneista tai estyneistä palveluista

Tietoa palveluistamme löytyy kotisivuiltamme, tarkemmat aikataulut löydät täältä. Tietoa reiteistä saa myös Matkahuollosta, puh. 0200 4000 (1,71 € / min + ppm.), Pietarsaari - Pännäinen -välisen yhteysliikenteen aikataulut saa Matkahuollosta, turisti-infosta, puh. 06-723 1796 ja hotelleista Pietarsaaressa, esim. Kaupunginhotellista numerosta 06-788 8222. Tietoa palveluajosta Pietarsaaressa ja Luodossa (Vipparit) löytyy sivuiltamme VIP Pietarsaari ja VIP Luoto tai puhelimitse numerosta 0100 4488. Vipparit varataan Tilauskeskuksesta.

Mikäli aikatauluissa tai reiteissä on jotain epäselvää, toivomme asiakkaiden soittavan numeroon 06-724 8716. 

Pietarsaari - Pännäinen -välisen liikenteen aikataulut muuttuvat muutaman kerran vuodessa ja aikataluista selviää sen voimassaoloaika. Vuodessa olevat poikkeuspäivät julkaistaan kotisivujemme etusivulla Ajankohtaista-otsikon alla. Sieltä selviää myös muut mahdolliset muutokset.

Liput ja hinnat

Liput reittiliikenteeseen voi ostaa Matkahuollon kautta, VR myy lippuja Pietarsaaren ja Pännäisen väliseen yhteysliikenteeseen, Vippariin voi ostaa liput kuljettajalta. Kuljettajat ottavat vastaan käteismaksuja kaikkina edellä mainittuina vuoroina.

Hintatiedot saa Matkahuollosta (puh. 0200 4000 (1,71 € / min + ppm)), VR:stä (www.vr.fi), Tilauskeskuksesta (puh. 0100 4488) tai Linja-autoyhtiö Ekmanilta (puh. 06-724 8716). Myös täältä löydät yhteystietoja.

Ajoneuvot

Meillä on 24 linja-autoa 9-68 hengelle ja kaksi kahdeksan hengen taksiautoa. Molempiin taksiautoihin mahtuu kaksi pyörätuolia ja myös vuodepotilaat voivat matkustaa niissä. Yhdeksässä linja-autossamme on madallettu lattia, johon vanhempien tai liikuntarajoitteisten asiakkaiden on helpompi nousta, myös lastenrattaat pystyy nostamaan kätevästi mukaan. Matalalattiaisiin linja-autoihin mahtuu myös useampi pyörätuoli.  Pietarsaaressa ja Luodossa liikkuvissa Vippareissa on kaikissa madallettut lattiat.

Useimmat linja-autoistamme ovat varustetut turvavöillä ja alkolukolla. Tilausajoja ajavissa linja-autoissa on varusteina mm. ilmastointi, WC ja DVD.

Osaavat kuljettajamme ovat tottuneet auttamaan liikuntarajoitteisia ja vammaisia henkilöitä, mutta luonnollisesti apua saa jokainen sitä tarvitseva mm. laukkujen kanssa sekä opastusta, milloin nousta pois kyydistä. Suuri osa kuljettajistamme puhuvat sekä suomea että ruotsia, osa myöskin englantia ja saksaa.

Huolehdimme tämän päivän ympäristövaatimuksista esimerkiksi pesuhalleissa, jotka ovat varustetut öljynerottimilla. Käytetyt voiteluaineet ja nesteet palautetaan kierrätyskeskukseen. Tavoitteemme on, että kalustomme olisi mahdollisimman ympäristöystävällistä. Uusilla investoinneilla haluamme vähentää päästöjä, ja aina kun mahdollista, pyrimme löytämään ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja kemikaaleille.

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen

Läheinen asiakaskontaktimme, joka usein alkaa tarjouspyynnöstä tai varauksesta ja päätty matkan jälkeen, ansiosta saamme usein nopeasti palautetta asiakkailtamme. Otamme mielellämme vastaan palautetta sähköpostitse osoitteeseen info(at)ekmanbus.fi tai puhelimitse numerosta 06-724 8716. Palaute käydään läpi mahdollisimman nopeasti ja vastaamme usein jo saman päivän aikana. 

Vuodesta 2012 lähtien olemme suorittaneet satunnaisia tutkimuksia asiakastyytyväisyyden mittaamiseen.

Järjestämme jatkuvaa koulutusta henkilökunnallemme, mm. kursseja ensiavusta, taloudellisesta ajamisesta, työ- ja lepoajoista sekä digitulostimista. Lisää kursseja järjestetään jatkossa. Osa henkilökunnasta on saanut osaamisen tulitöihin, kurssi, jota seurataan ja täydennetään. Työpajan puolella useilla on oikeudet asentaa ja kalibroida alkolukko.

Tavoite on, että asiakkaat olisivat mahdollismman tyytyväisiä huolimatta matkan pituudesta.

Valitusten käsittely, maksun palauttaminen, sopimuksen purkaminen ja vahingonkorvaukset

Valituksiin vastaamme aina mahdollisimman nopeasti. Selvitämme tapahtumat tarkasti asiakkaan ja kuljettajan kanssa saddaksemme mahdollisimman tarkan kuvan tapahtuneesta. Mahdolliset maksun palauttamiset tai hinnanalennukset käsittelemme aina tapauskohtaisesti.

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksensa, toivomme hänen tekevän sen aina niin pian kuin mahdollista. Mikäli matkan toteutuminen on epävarmaa, esimerkiksi matkustajien vähimmäismäärä ei täyty, tulee asiakkaan kertoa nämä asiat tilausvaiheessa. Siinä tapauksessa sovimme päivämäärän, esimerkiksi viikko etukäteen, jolloin asiakkaan täytyy varmistaa tilaus.

Tiedämme, että välillä tulee äkillisiä tarpeita kuljetukseen ja pyrimme aina järjestämään kuljetuksen sitä tarvitseville, tuleepa tilaus sitten samana päivänä tai viikko etukäteen.   

Vammaisten ja liikuntarajoitteisten asiakkaiden palveleminen ja avustaminen

Taksiautoihimme mahtuu kaksi pyörätuolia per auto. Lisäksi ajamme vuodepotilaita esimerkiksi Pietarsaaren sairaalan ja muualla maassa olevien sairaaloiden välillä. Kuljettajamme ovat tottuneet auttamaan liikuntarajoitteisia ja erilaisista sairauksista kärsiviä asiakkaita. Kuljettajamme ovat erittäin tottuneita avustamaan päivittäin taksiautoissa tai matalattiaisissa linja-autoissa matkustavia henkilöitä, jotka ovat pyörätuolissa tai heillä on jonkinlainen vamma.Matalalattiaisiin linja-autoihimme mahtuu 2-3 pyörätuolia per linja-auto.